Submenu

Levering en retourneren

Maak een voorselectie van schoenen die u wilt bekijken. Gebruik hiervoor de tabbladen en de navigatie waarmee u de selectie kunt verkleinen. Door op de afbeelding van een schoen te klikken ontvangt u meer informatie van de betreffende schoen. Klik op de maat die u wilt bestellen. Vervolgens kunt u kiezen uit 2 opties “in winkelmandje” ofwel “afhalen in Alkmaar”.

Kiest u voor "in winkeltas", dan kunt u verder gaan met bestellen of verder winkelen. Kiest u voor “bestellen” dan komt u in een scherm waarbij u een account kunt aanmaken indien u nog geen klant bent. Bent u al klant dan kunt u uw emailadres en wachtwoord opgeven en dan kunt u inloggen. Als u een account hebt aangemaakt kunt u verder gaan met de bestelling. Vervolgens komt u weer in uw bestelscherm en kunt u uw gegevens en bestelling controleren. Daarna gaat u “naar betalen”en kunt u uw betaalwijze kiezen. U kunt kiezen uit 3 opties:

  • Betalen met iDEAL (internetbankieren). Met iDEAL kunt u betalen via uw eigen bank. U rekent dan af binnen uw vertrouwde internetbankieromgeving. Dit is vertrouwd, veilig en gemakkelijk. U kunt direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich hiervoor hoeft aan te melden. (Zo werkt het: Wanneer u gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO Bank, Rabobank, SNS Bank, Fortis Bank, ING Bank of Friesland Bank, dan kunt u gebruik maken van iDEAL. U plaatst de bestelling in het winkelmandje en u kunt vervolgens de bestelwijze kiezen. U kunt vervolgens kiezen om te betalen met iDEAL. U kiest dan uw bank en u wordt doorgelinkt naar uw eigen internetbankieromgeving waar uw betaling klaarstaat. U vult de ontbrekende gegevens in en doet de betaling. Het bedrag wordt direct van uw rekening afgeschreven en Wijdeman Schoenen krijgt bericht dat de bestelling is betaald. Zodra de iDeal bevestiging door ons is ontvangen zal de bestelling (indien dit zichtbaar is voor 16.00 uur) door PostNL worden opgehaald en zo spoedig mogelijk (waarschijnlijk de volgende dag) worden bezorgd. U dient een handtekening voor ontvangst te zetten. Indien u bij de eerste afleverpoging niet thuis bent probeert PostNL het op een later tijdstip een tweede keer. Indien aflevering niet mogelijk is zal u de mogelijkheid worden geboden om het pakket af te halen op het Postkantoor;
  • Creditcard (Mastercard of Visacard). Snel, gemakkelijk en veilig Online betalen werkt als volgt: u vult het creditcard nummer, de vervaldatum en de driecijferige veiligheidscode op de achterkant van de creditcard (CVC code) in op de betaalpagina van onze site. Vervolgens wordt u gevraagd om uw MasterCard SecureCode of u 3D secure code Verified by Visa in te vullen. Hoe werkt MasterCard SecureCode. Afhankelijk van uw bank maakt u zelf voorafgaand of tijdens het winkelen een wachtwoord aan. Of u krijgt uw code via de eigen identificatiemethode van uw bank. Tijdens het normale afrekenproces wordt u vervolgens gevraagd uw SecureCode in te voeren of, indien u dit nog niet heeft gedaan, eerst te activeren. Elke keer dat u uw MasterCard SecureCode gebruikt, wordt deze eerst bij MasterCard of bij uw bank gecontroleerd. Zo betaalt u veilig online. Niemand anders heeft toegang tot uw SecureCode. De aankoop vindt alleen doorgang als de door u ingegeven SecureCode juist is. Voor meer informatie hoe MasterCard SecureCode werkt voor uw MasterCard creditcard, kunt u terecht op de website van uw bank of kaartuitgevende instanstande. Hier vindt u ook informatie over hoe u uw MasterCard SecureCode aan kunt maken. Voor Visa creditcard zijn alle handelingen om te betalen gelijk aan die van Mastercard (zie uitleg hierboven). De 3D Secure methode wordt bij Visa genoemd: Verified by Visa. Voor meer informatie over hoe 3D secure code Verified by Visa werkt voor uw Visa creditcard, kunt u terecht op de website van uw bank of kaartuitgevende instantie. Hier vindt u informatie over hoe u uw Verified by Visa code aan kunt maken;
  • Vooruitbetalen. Indien u kiest voor de optie vooruitbetalen dan ontvangt u van ons een mail met de betaalgegevens. Zodra de betaling door ons is ontvangen zal de bestelling (indien dit zichtbaar is voor 16.00 uur) door PostNL worden opgehaald en zo spoedig mogelijk (waarschijnlijk de volgende dag) worden bezorgd. U dient een handtekening voor ontvangst te zetten. Indien u bij de eerste afleverpoging niet thuis bent probeert PostNL het op een later tijdstip een tweede keer. Indien aflevering niet mogelijk is zal u de mogelijkheid worden geboden om het pakket af te halen op het Postkantoor;
  • Onder rembours. Indien u kiest voor de optie rembours zal de bestelling (indien geplaatst voor 16.00 uur) door PostNL worden opgehaald en zo spoedig mogelijk (waarschijnlijk de volgende dag) worden bezorgd. U dient een handtekening voor ontvangst te zetten en het factuurbedrag te betalen. Indien u bij de eerste afleverpoging niet thuis bent probeert PostNLt het op een later tijdstip een tweede keer. Indien aflevering niet mogelijk is zal u de mogelijkheid worden geboden om het pakket af te halen op het Postkantoor en kunt u het pakket binnen drie weken op het Postkantoor afhalen en betalen.

Voor bestellingen boven de € 50,00 die in Nederland, België of Duitsland moeten worden afgeleverd rekenen wij geen bezorgkosten. Uitgezonderd zijn bestellingen "onder rembours. Voor bestellingen beneden de € 50,00 in Nederland, België of Duitsland rekenen wj € 5,00 bezorgkosten. Voor een bestelling die onder rembours zal worden bezorgd brengen wij € 20,00 in rekening.

De retourkosten zijn bij ons altijd voor rekening van de klant.

Daarna bevestigd u de bestelling met “bestelling verzenden”.


Kiest u voor "Afhalen in Alkmaar", dan ontvangt u een ontvangstbevestiging, waarin vermeld staat dat wij uw bestelling gedurende 5 werkdagen reserveren binnen welke termijn u de gelegenheid heeft om te komen passen. Een print van de ontvangstbevestiging heeft u nodig als u uw bestelling afhaalt in één van onze winkels in Alkmaar.

Status van de bestelling

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u automatisch per e-mail een orderbevestiging met een overzicht van de bestelde artikelen. Ook kunt u de order op de site terugvinden bij "Orderstatus". Zodra de betaling heeft plaatsgevonden ontvangt u van ons mail wanneer dat heeft plaatsgevonden en zal de bestelling worden verwerkt. Zodra de bestelling is verwerkt zal er nogmaals een mail worden verzonden dat het pakket onderweg is met een 3S code en een link om het pakket te volgen.

Bestelling wijzigen

Tijdens het bestelproces kunt u altijd producten verwijderen of toevoegen. Is de order geplaatst, dan kunt u in principe geen wijzigingen meer door voeren. Indien de order is geplaatst en u ontdekt dat u niet de juiste schoen of maat heeft besteld kunt u altijd contact met ons opnemen via telefoonnummer 072-5117493 zodat gekeken kan worden of de juiste maat/schoen nog op voorraad is en de order kan worden gewijzigd.

Reservering annuleren

Als u hebt gekozen voor "Ophalen in Alkmaar", dan kunt u de reservering alleen nog annuleren via een e-mail onder vermelding "Annuleer reservering" met bijbehorend bestelnummer of even bellen naar 072-5117493.

Retourneren en ruilen

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons:
Wijdeman Schoenen, Magdalenenstraat 18, 1811JR Alkmaar, telefoon 072-5117493, mailadres: vragen@wijdeman.nl
via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddels als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening (behalve natuurlijk als het een klacht betreft).

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Tijdens de zichttermijn dient u zorgvuldig om te gaan met de schoenen/laarzen en slechts in die mate te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u de schoenen/laarzen wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt kunt u het bestelde met alle geleverde toebehoren het liefst in de originele verpakking (voor zover redelijkerwijs mogelijk) aan ons te retourneren zoals hiervoor omschreven.

Bij een ruilverzoek kunt u het beste contact opnemen voor de werkwijze met één van onze medewerkers. Telefoon: 072-5117493 of e-mail: vragen@wijdeman.nl. Verschillen in aankoopbedrag tussen het teruggestuurde en opnieuw bestelde artikel zullen worden teruggestort of worden verrekend.

Ondanks onze uiterste zorg en controle kan het misschien gebeuren dat u na aankoop een materiaal of productiefout ontdekt. Wij raden u dan ook aan de geleverde schoenen/laarzen onmiddellijk na ontvangst te inspecteren en indien nodig zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen via bovenstaand telefoonnummer of via e-mail.

Klachtenprocedure

Indien u niet tevreden bent neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op via telefoonnummer: 072-5117493 of via e-mail: vragen@wijdeman.nl en uiterlijk binnen 1 week zullen wij op uw klacht reageren.

Bezorging

De door u bestelde artikelen worden door PostNL bij ons opgehaald en indien de bestelling is geplaatst en betaald voor 16.00 uur de volgende dag bij u bezorgd. Indien u niet thuis bent zal PostNL het pakketje bij buren bezorgen.

Prijzen

Al onze prijzen zijn inclusief BTW en exlusief (eventuele) verzendkosten.

Bezorgkosten

Voor bestellingen die in Nederland moeten worden afgeleverd rekenen wij geen bezorgkosten. Uitgezonderd zijn bestellingen "onder rembours" en bestellingen die afgeleverd moeten worden in het buitenland.

Voor een bestelling die onder rembours zal worden bezorgd brengen wij € 20,00 in rekening. Voor een bestelling naar het buitenland, binnen Europa (o.a. België, Luxemburg, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Spanje) brengen wij € 5,00 bezorgkosten in rekening.

Bij een retournering en een omruiling van een bestelling betaalt u alleen de rechtstreekse kosten van het terugzenden. Na ontvangst van de retournering zal het gehele aankoopbedrag worden geretourneerd. Bij een omruiling zal het geruilde gratis worden bezorgd.

Het terugsturen van het pakket is bij ons altijd voor rekening van de klant.

Bij twijfel of vragen over de bezorgkosten kunt u telefonisch contact opnemen via tel.nr. 072-5117493. 

Niet goed geld terug

Mocht u niet tevreden zijn dan kunt u het pakket gefrankeerd retourneren en ontvangt u het aankoopbedrag terug op uw rekening.